Första påsken utan dej...

Nu börjar påsken lida mot sitt slut. Vi har varit i Älvdalen några dagar och fiskat och åkt skoter. Det har varit underbart väder. Strålande sol, klarblå himmel och det känns att våren är på väg även om det fortfarande är kalla nätter. Det tycker jag är bra, för då håller mina kära skoterspår att vandra på ett tag till. Dom är bra att motionera sina demoner på. Det är skönt att vandra runt i skogen och låta tankarna flöda. Hur fina dagarna än är så har man alltid en saknad som är så hemsk i hjärtat. Det känns så orättvist att Emma inte får vara med oss. Hon skulle verkligen njutit av att sitta på en is och grilla korv och sola tillsammans med oss andra. Moa har följt med oss och det ser så fel ut att hon är ensam där. Hon och Emma som hade så roligt och jag vet hur mycket Moa saknar Emma, liksom vi andra.
 
Förra veckan ringde våran advokat efter lång tids tystnad. Nu var Emmas fall på slutdelgivning. Det innebär att Joni och advokaten får läsa igenom förundersökningen. Det har dom ca två veckor på sig att göra och om inget tillkommer så ska åklagaren väcka åtal efter det. Så kanske, kanske man kan börja se nåt slut på den här delen av det här hemska. Jag vill så gärna att det ska bli klart. Jag gruvar mig så hemskt till rättegången. Att behöva sitta och lyssna på allt utan att få säga någonting om det man tycker är fel, eller om allt man tycker att dom borde ta med som inte kommer med. Har iofs aldrig varit i närheten av en rättegång, men har fått berättat lite om hur det går till av någon som har gått igenom det vi gör nu.
Advokaten sa att nu bor vi i Sverige. Där får man hårdare straff om man gör ekonomisk brottslighet än om vi dödar någon av vårdslöshet. Tydligen är pengar mer värd än människoliv. Helt sjukt! det är bara att ställa in sig på en enorm besvikelse. Det verkar som om lagarna är till för att skydda den som begår brottet, inte dom som blir utsatt för det. Har läst lite domar där någon dödat en annan av vårdslöshet, och det är skrämmande läsning.  Ja det är väl bara att vänta och se vart det slutar, men jag är säker på att det skulle kännas bättre om han fick ett ordentligt straff för det han har gjort. Vi har ju fått en livstidsdom, och Emma fick ju aldrig chansen att leva sitt liv. Så känner jag!
 
Sorgen och saknaden efter dej Emma kommer vi alltid att bära med oss. Du finns alltid hos oss, i våra tankar och i våra hjärtan. Underbara unge!
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tänkte extra på Emma när vi var till lofsdalen m skolan. Går inte en dag utan att hon ploppar upp i huvudet. Hoppas att det snart får ett slut. Så det kanske blir lite lugnare för er. Kramar till er.

Svar: Ja vi får hoppas att blir nåt snart så man får släppa den biten...Kram
Ulrika Hansback

2013-04-02 @ 08:59:08
Postat av: Gudrun

Håller fullständigt med advokaten om att vi är i Sverige. Här daltas det med brottslingar och vargar. Gällde det en varg så finns det både pengar och poliser. Det är ruskigt.
Hoppas att han får ett riktigt straff, och inte samhällstjänst i ett par veckor.
Kram till er!

Svar: Håller med dej. Kram
Ulrika Hansback

2013-05-02 @ 11:50:35
Postat av: MELLA

Emma var så snäll mott mig så jag grinar :-(

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-05-08 @ 14:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0