Med våren kom problemen tillbaka...

Emma, nu var det länge sedan jag skrev något. Men det betyder inte att saknaden och sorgen efter dej är mindre. Inte alls, den finns med i allt man gör. Det blir bara en massa upprepningar av vad jag har skrivit förr känns det som. Har ännu ingenting hört. Vet inte vad dom menade med att skynda på..kanske dom menade att dom skulle skynda långsamt eller nåt...det är bra många veckor sen jag hörde något i allafall.
 
Borde lära mej att inte ödsla energi på saker som jag inte kan påverka. Inte så att det här med rättegången upptar all min tid, men visst blir det att man funderar på det. Plus en massa andra saker som bara suger energi.  Jag borde kanske leva efter det här mottot:
 
Ge mej sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
Mod att förändra det jag kan,
Och förstånd att inse skillnaden.
 
 
Med våren kom problemen tillbaka. I helgen har det varit flera i farten med crossar och andra fordon. En påverkad ung kille for fram som en idiot hela fredagen och lördagen på sin cross. Polisen var här, men dom kan tydligen inte få stopp på honom.
Igår kom Jonis lillebror farande på nån helvetesmaskin fram och tillbaka på byn.Det hade tydligen varit en till och kört också sa någon. Det är väl bara att hoppas att dom bara gör illa sig själva och inte skadar eller DÖDAR nån oskyldig när olyckan är framme nästa gång.
Jag förstår inte hur dom fungerar i skallen. Verkar inte finnas nån tankeverksamhet över huvud taget.
Nu på våren är det ju många barn som har plockat fram cyklarna och är ute. Det känns verkligen inte bra det här! Och jag har ingen aning om vad man ska göra!
 
Jag skriver av en vers som jag hittade på fb, tyckte den var så fin och stämde så bra.
 
We think about you always,
we talk about you still,
you have never been forgotten,
and you never will
We hold you close within our hearts,
and there you will remain,
to walk with us throughout our lives,
until we meet again.
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Förstår verkligen att hon aldrig lämnar era tankar och sin plats i era hjärtan...
Jag tänker väldigt ofta på er, på dej......önskar man kunde hjälpa m nåt..... Kram fina Kusin! <3

Svar: Hon lämnar aldrig tankarna, lilla fina Emma <3
Ulrika Hansback

2013-04-22 @ 21:37:47
Postat av: Maria

Det tär att bara gå och undra vad som händer eller inte händer. Väntar varje dag att du ska ringa och säga att NU är det dags. Men inte, lika besviken varje kväll. Puss och kram mina vänner! <3

Svar: Nu har jag ringt...
Ulrika Hansback

2013-04-23 @ 20:31:57
Postat av: Alexandra

Hej
Vi är två studenter på som läser sista terminen på beteendevetenskapliga programmet vid Mälardalens högskola. Vi skriver just nu vår C-uppsats om bloggens betydelse i sorgeprocessen. Anledningen till att vi tar kontakt med dig nu är därför att fråga om vi får lov att använda oss av dina blogginlägg som en del av vår uppsats? Du kommer i såfall att få vara helt anonym och vi kommer att behandla din text med största respekt.

Vore väldigt tacksamma för svar
[email protected]

Med vänliga hälsningar
Alexandra & Nina

Svar: Det är helt ok att använda min blogg om den kan vara till någon hjälp. Lycka till med uppsatsen/ Ulrika
Ulrika Hansback

2013-04-29 @ 18:07:33
Postat av: Malla

Det är så fruktansvärt att höra att idiotkörningen bara fortsätter! Så galet jävla respektlöst så det finns inte!. Du har så rätt, det finns ingen tankeverksamhet alls. Den är bortblåst - om den ens funnits någongång. Man tappar tron totalt. Det är dags att de som har betalt för att skydda medborgarna tar sitt ansvar och gör vad de kan för att få stopp på det här vansinnet! . Många tankar och kramar till er.

Svar: Ja jag förstår inte att det inte går in i huvudet på dom. Helt obegripligt.....Jag önskar att polisen fick mer resurser och större befogenheter att göra något åt det...
Ulrika Hansback

2013-04-29 @ 22:16:38
URL: http://www.jackojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0