Nu är åtalet väckt

Nu har åtalet väckts äntligen. Har väntat och väntat på det här, ändå är man helt oförberedd när det väl blir. Vet inte varför, men inatt har jag sovit jättedåligt. Det väckte många tankar tydligen.
 
Vet inte så mycket ännu, bara det som står i tidningen. Hade kanske önskat att dom hade förvarnat så man var beredd, men egentligen är det väl huvudsaken att det händer något. Blev uppringd i går av en vän som undrade om jag hade hört nåt. Nej, det har jag inte sa jag. men dom har ju sagt det på radion och det står i tidningen...
Har ju haft på känn att jag skulle få reda på det genom media, så jag har ju haft koll på tidningarna, men nu missade jag det ändå.
 
Det känns väldigt konstigt att det är dej dom skriver om i tidningarna och pratar om på tv nyheterna Emma. Kan inte riktigt förstå det. Men jag har ju jättesvårt att förstå att du är död, att du aldrig mer kommer hem, att jag aldrig mer får höra din röst och krama dej. Undrar om jag någonsin kommer att förstå det fullt ut?
 
Idag är det valborgsmässoafton och skulle allt vara som vanligt så skulle vi varit hemma med dej ikväll eftersom du var så livrädd för fyrverkerier och smällare. Du har tillbringat den här kvällen många gånger hemma med hörselskydd på. Du vägrade att gå på majbrasan pga fyrverkerierna. Jag skulle så gärna plockat fram hörselskydden och stannat hemma med dej ikväll. Jag hoppas att dom inte har fyrverkerier i himlen!!
 
Nu är det bara att hoppas att det blir någonting vettigt av det här!! 

Kommentarer
Postat av: Marie

Härligt...att något händer... Hur utgången blir....jaa...."vi bor ju i Sverige".... inget straff kommer att vara tillräckligt hårt, det vet vi ju. Men trots allt... Det känns lite hoppfullt när man läser vad som står i tidningen... och helt bestört blir man....när man läser att han nekar.... Trots att det finns bevis som så tydligt visar att det var med ont uppsåt.... Kram

Svar: Ja och har man sen läst förundersökningen så blir man mörkrädd. Kan lugnt säga att man åkte ner i det svarta hålet igen. Emma dog inte av en olyckshändelse det fattar man ju, utan av ren och skär idioti!!! Såååå jävla onödigt!!
Ulrika Hansback

2013-04-30 @ 13:36:26
Postat av: hjördis

Hoppas verkligen att det blir som du skriver något vettigt av det här, men vad vet man "vi bor ju i Sverige" hörde ju intervjun på radion tidigare i vår med den j-a idioten då han talade om att han håller på med körkortet, hur i h-e kan en sån som han ens få börja med ett körkort sen ska det ju vara lämplighetsintyg också, man fattar ingenting!!!!!! helt obegripligt men så är ju dagens rättsamhälle,till råga på allt så har han också mage att neka, tänker på er och funderar hur ni över huvud taget klarar dagarna jag skulle bli helt knäckt om det skulle hända mina barn/barnbarn något sådant här, kram

Svar: Ja du, inte är man så morsk inte..och nu revs allt upp igen. Vill ha rättegången avklarad, även om det blir en besvikelse. Bara så man kan lägga det bakom sej. Inget kan få älskade Emma tillbaka, men att han åtminstone blir rejält straffad för vad han har gjort helt idiotiskt, det vore önskvärt.
Ulrika Hansback

2013-05-01 @ 17:16:33
Postat av: Iza

Känner varken dig eller din fina dotter Emma. Men jag är en tjej från Älvdalen också. Tänker extra mycket dig och dina anhöriga. Så otroligt fruktansvärt det ni måste gå igenom. Så otroligt onödigt.. Varför ska sånna här sjuka saker äns få hända över huvudtaget? Man förstår ju ingenting...Blev själv av med en vän för 5 år sedan, då en annan sjuk människa tog hennes liv. Så jag vet vad Emmas vänner går igenom och vilken sjuk smärta dom behöver känna. Hoppas ni ändå får en fin vår! Tänker på er! <3 Kram <3<3

Svar: Tror jag förstår vem din vän var...så fruktansvärt. Det finns så mycket sjuka människor!! Önskar att dom kunde få känna precis vad vi som blir kvar känner, för jag tror inte att dom har förmågan att förstå det. Det gör så ont att man tror att hjärtat ska gå sönder! Kram Iza!
Ulrika Hansback

2013-05-02 @ 11:23:13
URL: http://gunillaizabellestrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0