Det finns människor av alla sorter...

Godmorgon älskade Emma. Igår kväll gick jag och pappa till din grav för att tända ljus hos dej. När vi kom dit såg vi att det var många fler som hade varit dit och tänt. Det lyste så många ljus hos dej. Det är många som saknar dej gumman. Skolbarnen har gjort isblock på skolan, sedan har dom gått till dej och byggt ett hjärta av dom vid din grav.
 
I helgen har pappa och Mattis åkt mycket skoter. Åh vad du hade älskat att följt med, du som var en riktig skotertjej. Du var så glad och uppspelt i vintras för att pappa skulle köpa en ny skoter, och du såg fram emot det så mycket. Nu har han köpt skotern trots att han först tänkte låta bli när du dog. Det kändes bara fel för du skulle inte få uppleva det. Vi får väl hoppas att du är med ändå, på något sätt..
 
I fredags pratade han som körde ihjäl Emma i radion. Han fick en egen liten intervju som inte alls speglar verkligheten. Jag vädjade till flera olika personer i radion att dom inte skulle sända det. Åtminstone inte före en eventuell rättegång. Jag tycker det är helt olämpligt att göra så före det. Dom hävdade att detta var en nyhet och att dom inte kunde ta hänsyn till att vi tyckte att detta blev fel och obehagligt. Jag ifrågasatte vad som var nyheten..åtalet har ju inte väckts. Den dagen åtalet väcks, DÅ är det en nyhet, och då måste det väl räcka att säga det i nyhetssändningen utan att dra upp en lång intervju med honom?? Dom var helt kallsinnig, spelade ingen roll vad jag sa. - Har du kontakt med nån psykolog om du mår så dåligt..frågade en av dom som jag vädjade till.
Jag bad dom att kolla upp vad som pågått här i flera år innan "olyckan", så dom fick en bättre bild av verkligheten, men det var inte intresssant.
 
Det verkar som en del är beredd att trampa fram hursomhelst bara för att gynna sig själva. Hade dom väntat till efter rättegången så hade jag inte brytt mej så mycket. Då kunde jag bara låta bli att lyssna.
 
Det blev starka reaktioner från människor som vet hur det är. Det verkar som radiokanalen har fått mycket kritik för det här.
 
Tack och lov så finns det många flera människor av den goda sorten och ni är guld värd..allihop.
 
Ja du lilla Emma som om det inte skulle ha räckt med det faktum att du är borta för alltid, det gör nog så ont att leva med varje dag.

Kommentarer
Postat av: hjördis

Ja verkligen kallsinningt att sända den här intervjun, hur respekt löst mot er som hellst med tanke på vad ni gått igenom och vad ni ska leva med resten av livet, det gick kalla kårar på ryggen när jag hörde rösten på finnpojken hoppas verkligen att rättegången blir så snart som möjligt så att ni
hur svårt det än är på något vis kan gå vidare i livet, trots er stora sorg så skriver du alltid så fint till Emma och tårarna kommer alltid när jag läser vad du skriver....

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-02-04 @ 12:21:31
Postat av: Sara

Vilket samhälle vi lever i, ingen respekt för människors sorg. Jag kan inte ens ana vad ni går igenom. All styrka,värme och kärlek till er!

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-02-04 @ 15:00:03
Postat av: Paa

Jag kommer att följa bloggen! Så länge den finns i allafall!

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-02-07 @ 17:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0