Ett nytt liv..

Emma, idag fick vi goda nyheter..våra goda vänner har fått barn igår. Det hade varit en jobbig förlossning, men det hade slutat väl. Det blev en liten pojke som alltid kommer att heta Emma-nuel för mej. Jag vet att du skulle glatt dej så för honom, och jag ångrar så att jag inte hann skvallra för dej att dom väntade barn. Det skulle du blivit så glad för. Du skulle ha blivit den bästa barnvakt dom kunde ha det vet jag, så barnkär som du var.
 
Nu är det nog så att du vet att dom skulle ha barn, för jag fick ett sms från mamman i morse och hon berättade så här för mej: Det var så jobbigt på slutet. Jag trodde jag skulle dö, jag hade inga krafter kvar. Plötsligt dök Emma upp..det var så verkligt, och hon sa: Det här fixar du och jag. Jag ska hjälpa dej lite så du klarar detta. Jag gick in i mej själv och Emma var där och hjälpte mej, jag fick krafter från någonstans..jag blev jättestark och kunde klara av förlossningen.
 
Det var ett fint sms att få på morgonen, och jag är övertygad att du var där och hade koll så att allt gick som det skulle. Jag har gråtit lite på morgonen..både av glädje och sorg. Glad för att dom har fått sitt efterlängtade barn. Ett barn som kommer att bli så väl omhändertaget och älskat. Ledsen för att Emma inte får vara med och uppleva det här som hon verkligen hade velat.
 
Jag är ganska så säker på att Emma-nuel föddes med en egen skyddsängel som vakar över honom. Som Julia sa: Den finaste skyddsängeln man kan ha!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Gossen får säkert namnet Emmanuel. Emma hade nog me
r eller mindre "flyttat" till Emmanuel så fort de kommit hem. Hon var ju så duktig med alla små och tyckte så mycket om de små liven. Hon är där med en vakande hand och ser så allt går rätt till. Kram <3


Svar: Ja alldeles säkert hade hon tillbringat mest möjlig tid där :-)
Ulrika Hansback

2013-01-24 @ 19:29:31
Postat av: Annika

Hejsan
Läste en artikel om er i DT idag och på den vägen halkade jag in på din fina blogg <3 Tårar rinner när jag läser dina inlägg, att detta bara får hända!! Så underbart fin dotter som nu är en av himlens vackraste änglar. Ta hand om er <3 Jag kommer att följa din blogg.
Mvh Annika

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-01-25 @ 12:14:07
Postat av: Monika

Läste om er i FK imorse. Åh, så förfärligt grymt att mista ett barn och på det sättet. Ni har funnits i mina tankar hela dagen idag.. Jag har också förlorat flera av mina närstående och kan på ett sätt förstå det ni går igenom nu. Sorgen tar tid och det måste den få göra.
Ljus och mycket kärlek till Er!
KRAM

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-01-25 @ 14:37:25
Postat av: Erica

Jag känner dej inte, läste länken på facebook ( brf). Tänker på dej och skickar en kram.

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-01-25 @ 15:16:00
Postat av: Klas Karlsson

Hej.
Jag vet inte vem du är och du vet inte vem jag är,men jag köper alltid Mora Tidning när jag är i min stuga utanför Idre. Jag läser där en artikel om er familj och den tragiska olyckan. Jag har 2 barn själv ( ganska stora nu 18+20) Och kan bara tänka mig hur smärtfullt det måste varit för er. Jag måste erkänna att Blogg för mig är något trams och fjanteri men efter jag läst här så är detta ett undantag. Starka berättelser som gör ett enormt intryck. Jag är inte så lätt påverkad med detta gjorde ett enormt intryck och berörde mig mycket.Du/ni måste vara otroligt starka och jag beundrar er för det. Tack för mig och en stor kram till er alla.

Svar: Tack för dina fina ord<3
Ulrika Hansback

2013-01-25 @ 19:46:29
Postat av: Emma

Hamnade på din blogg via DT.se, vi känner inte varandra och jag har själv inte några barn så jag kan inte på långa vägar föreställa mig vad ni går igenom... Men det som du beskriver ska inte få hända. När jag läser det du skriver sitter jag och stor grinar. Jag kan inte hindra det. Det du skriver berör, det känns som att jag känner Emma när jag läser det du skriver. Tänker på er jätte mycket. Jag hoppas att han som körde får ett hårt straff. Stor kram till er

Svar: Hej och tack för din omtanke. Visst är det så att olyckor alltid kommer att hända..det är svårt att göra någonting åt det, men detta som hände Emma var så fruktansvärt fel och onödigt. Någon föds in i tragedi och struntar i om man sätter andra människors liv på spel genom att fara fram som en dåre. Det var långt från första gången han körde runt. Anmälning på anmälning..ingenting händer...och så slutar det så fruktansvärt!! Tyvärr är han inte det enda exemplet. Därför känner jag att jag vill försöka påverka på det sätt jag kan. Kanske, kanske någon annan slipper uppleva detta. Kram
Ulrika Hansback

2013-01-27 @ 11:34:52
Postat av: Lisbeth i Älvdalen

Hej, jag har naturligtvis hört talas om denna fruktansvärt tragiska händelse förut och kände redan då med er i er sorg och förtvivlan. Efter att ha läst artikeln i MT i fredags har jag läst delar av bloggen och känner hur alla känslor bara väller över mig. Jag känner så väl igen mig i alla dessa tankar och frågeställningar som snor runt i huvudet båda dag och natt och känslor som gör kroppen till en form- och orkeslös massa. Vi har själva mist vår dotter, som då var 26 år, för snart fem år sedan och har fortfarande sorgen på nära håll. När man läser om såna här händelser kommer allt tillbaka men i detta svåra är jag ändå tacksam över att vi faktiskt inte behöver känna denna maktlösa förtvivlan över hur man ska få någon rättvisa gentemot den människa som har orsakat denna smärta. Jag hoppas att ni snart får ordning på den biten och kan få ett avslut där åtminstone. Det tar tillräckligt med kraft från en att orka vidare ändå. Dessutom tycker jag att ni ska ta till er alla små tecken för jag tror absolut att de finns runt oss på något sätt om inte hela tiden så i alla fall då och då. Vi har sett så många exempel på det så vi har svårt att tro något annat. Styrkekramar till er alla!

Svar: Hej. beklagar verkligen din sorg. Det blir så fel allt, det är inte meningen att barn ska gå före sina föräldrar. Och det tar sån enorm energi att sörja, och allt som kommer till. Det sägs att med tiden blir det lättare att bära och att man kan tänka på den man förlorat med tacksamhet och glädje. Minnena är många och fina och dom bär man alltid med sig i hjärtat. Kram
Ulrika Hansback

2013-01-28 @ 20:16:02
Postat av: Liss Strømmesen

<3

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-01-29 @ 07:25:59
Postat av: Paa

Jag känner inte dig och du känner inte mig.
Men jag känner Isabelle Reffel. Jag har träffat Emma när hon kom till Vallentuna för att hälsa på Isabelle. Jag tycker att Emma var jätte trevligt. Jag blev ledsen när jag fick höra från Isabelle att Emma var död. Även om jag sällan träffade henne. Jag tycker synd om din familj. Jag hoppas att det går över snart! Jag är 12 år och är kompis till Isabelle om jag ska berätta om mig själv. Jag hoppas att du mår bättre snart❤❤

Svar: Ja Emma var en jättego tjej och hon var jättebra kompis med Isabelle. Vi saknar Emma obeskrivligt mycket. Det är väldigt tomt här hemma när inte Emma längre. Tack för att du skrev till mej. <3
Ulrika Hansback

2013-02-01 @ 17:14:35
URL: http://candypaa.blogg.se
Postat av: Paa

Det var så lite.❤

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-02-02 @ 17:16:15
Postat av: Julia

<3

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-02-11 @ 17:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0