Sommarlov

Idag är det skolavslutning. Idag skulle du gått ut sjätte klass och till hösten skulle du varit stor tjej på riktigt. Börjat i sjuan i Sveg. Jag gruvar mej lite att gå på skolavslutningen. Istället för att du är med dina vänner och spelar och sjunger, så ligger du i en grav utanför kyrkan. Så här var det ju inte meningen att det skulle vara, och vem skulle någonsin kunnat tro det på skolavslutningen i fjol. Att det skulle bli din sista sommar....hur kunde det bli så?? Jag fattar fortfarande inte.
 
Nu skulle du varit full av planer inför sommaren. Sol och bad, vara med vänner, längtat tills Isabelle skulle komma och säkert följt med henne till Stockholm någon vecka som du brukade. Åkt till Älvdalen och badat och umgåtts med kusinerna där, ja du hade alltid något på gång. Du var så levnadsglad, varför fick du inte leva klart ditt liv??
 
Vi har varit en vecka på Mallorca och det var fint väder och lugnt och skönt. Du fattades oss så mycket där, tårarna rann bakom solglasögonen när man tänkte på hur mycket du skulle vilja vara med. Mattis hade jättetråkigt utan dej, saknade dej massor! Han skulle då inte följa utomlands några fler gånger sa han.
Vi tog hem snäckor och sand och köpte en jättefin ljusstake som vi har satt hos dej. Ikväll efter kyrkan ska jag tända ett ljus hos dej i den.
 
Snart har det gått 10 månader..jag undrar ofta hur du skulle sett ut nu, hur du skulle varit. Det händer ju så mycket i den åldern du var i..fast i min värld kommer du alltid att vara "nästan" tolv år.
Den här bilden är från en skolavslutning när livet var som det skulle, när du fanns här och vi tog för givet att det alltid skulle vara så. Jag säger som mattis hade skrivit på badrumsspegeln när han duschade på Mallorca...MISS YOU!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så himla svårt att fatta... Hon är så saknad av så många!!! Orättvist och fruktansvärt är vad det är!!
Hon va säkert med oss där i kyrkan idag ...❤❤❤❤ stor kram!!

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-06-13 @ 21:53:22
Postat av: Siv


Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-06-14 @ 12:52:56
Postat av: Madde

Det gör så ont i MIN själ av att läsa dina rader och bara kunna ana den oerhörda tomhet Emma lämnat efter sig......hur ont ska det då inte göra i din själ och i ditt hjärta.....Tänker på dej varje dag....och påminner mig om att man ska vara tacksam för det man har! Varma kramar från Madde

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-06-14 @ 21:38:05
Postat av: Christina

Va fina de är <3

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-06-17 @ 22:53:11
Postat av: Maria W

Tankar och varma sommarkramar...

Svar: Tack <3
Ulrika Hansback

2013-06-25 @ 21:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0