Sju långa månader

Idag är det sju månader sedan det hände. Sju långa, tomma, meningslösa, hemska månader. Det är fortfarande svårt att tänka sig längre framåt i tiden..man tar sig genom en dag i taget. 
 
I början drömde jag sällan någonting, men nu på slutet har jag drömt mycket. Det är nästan alltid såna där drömmar som man vaknar och känner sej obehaglig till mods av länge. Inatt vaknade jag med ett ryck klockan 3. Jag drömde att jag hade tappat bort Emma och jag kunde inte hitta henne hur än jag letade. Vaknade alldeles svettig. Det var bara att kliva upp och gå ner. Somnade om framåt 5, sov oroligt nån timme så nu känner man sej inte speciellt utvilad.
 
Idag ska lillebror åka till Lofsdalen med skolan och åka slalom. Dom gör det varje år. Det var en av Emmas favoritdagar i skolan. Hon tyckte att det var så roligt. Jag har brukat följt med och plogat mej ner för berget, och man har alltid en drös med ungar som vill följa i stolliften. Ja du Emma, du missar även den här dagen, allt tack vare den där jävla idioten som skulle ut och visa sej tuff. Så idiotiskt och meningslöst så det finns inga ord. Om det fanns nån rättvisa i världen så skulle han dött, inte du. Det var hans val att köra och jag är helt övertygad om att när han fick syn på er fyra tjejer så skulle han gå upp på bakhjulet, sen gick det käpprätt åt helvete. Det borde varit han som fick ta dom värsta konsekvenserna av sitt handlande..inte du ..och vi som blev kvar här utan dej. Det gör så jävla ont. Värst är dom stunder då hjärnan tillåter att man förstår fullt ut att du är borta för alltid. Det är som om den stänger av och på , ibland går det bara inte in, ibland kommer insikten som en käftsmäll.
 
Idag väntar tandläkaren..livet är fyllt av glädjeämnen..Emma du får följa mej och hålla handen, du vet väl vad jag tycker om tandläkarborren...Älskar dej

Kommentarer
Postat av: Madde

Älskade Ulle....jag håller med dej...han kunde fått ta smällen han orsakade själv!!!!!
Varför?
Stora varma kramar från kusin <3

Svar: Ja så känner jag..han kunde ha dött själv, men oftast är det nån oskyldig som hamnar i vägen för dessa idioter. Och dom själva klarar sej helskinnade. Varför kan man verkligen undra...Kram, hoppas vi träffas snart igen!
Ulrika Hansback

2013-03-21 @ 20:52:18
Postat av: Anna

Ja.. Varför varför varför? Ställer mig själv den frågan varenda jäkla dag. Nåt svar kommer vi aldrig att få. Livet kan vara så fruktansvärt orättvist. Det sägs ju att ska ju finnas nån mening med allt, men det här kommer vi aldrig nånsin att förstå eller kunna se att det kom någontingt gott ur. Aldrig. Emma finns för alltid i våra hjärtan och vi tänker på er varje dag! Kram å ir. <3

Svar: Ed ir int sås ed al min nod<3
Ulrika Hansback

2013-03-22 @ 08:42:27
Postat av: Marina

Åh :( jag läser din blogg och våndas. Jag önskar jag kunde ta er alla i min famn och krama tills smärtan var borta...men den försvinner ju inte. Önskar jag kunde göra något så att Emma kom tillbaka :(
Gråter när jag läser och försöker förstå vidden av att förlora ett barn, men det går inte. Bara känslan och rädslan i sig är så stark så jag backar...du skriver så fint och starkt om din ängel. Önskar dig ro i själen. Kram

Svar: Kram på dej
Ulrika Hansback

2013-03-22 @ 11:48:26
Postat av: Helena, Mågas

Usch jag blir så JÄKLA FöRBANNAD! Håller helt me! Alltid den skyldiga som ska slippa undan. Han verkar ju uppenbarligen inte lida alls, av att han har förstört livet för en hel familj, ja en hel by. Finns det nån högre makt så hoppas man ju att han får ett redigt straff å blir påmind varje dag om va han har gjort. Hoppas du mår så bra du kan å att du får fina stunder emellanåt. Tänker på dej varje dag härnere <3

Svar: Jag antar att vi måste sätta hoppet till krama..att alla får sitt straff på ett eller annat sätt, för det svenska rättssystemet lär inte dela ut något. Tack för din omtanke!
Ulrika Hansback

2013-03-23 @ 17:36:09
URL: http://luzzis.se
Postat av: Thomas

Tyvärr är det väl så att de gånger en sådan här person verkligen skadar sig själv och ingen annan så slås det ju upp som en katastrof och det är väldigt tragiskt.... men som sagt många gånger är det nån oskyldig som kommer ivägen, för nån som har bråttom, ska stila eller bara är rent dum i hela huvudet!

Jag ska dela med mig av en händelse från mellandagarna, vi firade jul med min äldsta dotter och hennes familj i Rätan, en dag så åkte jag till Svenstavik för att umgås med min yngsta dotter som bor där, hade jättetrevligt och det blev ganska sent, det snöade och drev rätt bra så jag tog det lugnt längst bak i en kö med bilar, höll avståndet rätt rejält då jag verkligen vill se så bra som det bara går när det driver! När jag kom strax innan avfarten till Nästelströmmen så möter jag en radda bilar och helt plötsligt så bryter sig en kombi ut längst bak och ska köra om tror han... fick syn på mig, sladdar in i kön igen men får retur och kommer mer eller mindre rakt emot mig så jag chansar och drar vänster in bakom kön och han sladdar runt mig på höger sida och touchar mig nånstans så det hörs men inte mer... tror han tog isen på kofångaren fram... men sladdar i alla fall vidare runt och snurrar några varv och blir stående i sin fil med nosen i rätt riktning men en bit in i snödrivan... När jag inser att dom klarat sig kokar det i mig och jag kan lova att han fick veta både det ena och det andra... frågade hur han tror det skulle gått om jag kört en timmerbil? "Då har du mördat dina tre barn som sitter där i baksätet! i bästa fall hade dom blivit föräldralösa, allt för du skulle tjäna några ynka sekunder, dessutom gjort mina barn pappalös!!" Jag var så förbannad så till sist önskade jag honom en jod jävvla jul och att han skulle åka innan han fick stryk... Jag tror han fattade vinken och ytterligare ett bevis på redig jäkla dumhet... ursäkta språket men jag blir fortfarande förbannad när jag tänker på att jag faktiskt hade kunnat stryka med, liksom han och hela familjen!

Tack för ordet och våra tankar är med er, min sambo följer också din blogg!

Svar: usch, många gånger klarar vi oss undan med blotta förskräckelsen när någon beter sig på ett hänsynslöst, tanklöst eller idiotiskt sätt. Dom gånger det inte går bra så förstör man livet för så många. Den som drabbas och familj, släkt och vänner. En olycka är en olycka, men när det sker något pga att någon beter sig vårdslöst eller helt enkelt inte bryr sej om vad som kan hända eller vem det drabbar då blir jag förbannad. jag är glad att ni klarade er undan med blotta förskräckelsen. Som du skriver..tänk vad som skulle kunnat hända, allt för att någon ska tjäna in några minuter i trafiken. är det verkligen värt det?!?!
Ulrika Hansback

2013-03-25 @ 03:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0