Man får ta det onda med det goda..

Sitter på verandan och dricker morgonkaffet. Det är en fin försommarmorgon, solen skiner och fåglarna kvittrar så fint. Tankarna finns där dom brukar finnas, hos Emma..
    
 
Nu vet jag varför rättegången inte blir förrän i november. Det är för att den åklagaren som har lett förundersökningen ska kunna ta rättegången. Han måste kunna boka in sex dagar i rad i rätten, och det gick tydligen inte förrän då. Det känns jobbigt att det blir så utdraget och att såren ska behöva rivas upp ännu en gång, men man får ta det onda med det goda. Skulle ju inte heller vilja att dom kastar in en åklagare som inte är så insatt som den här är. Han har ju varit med från början och är insatt i allt. Att det blir sex dagar i rätten beror på att det finns andra brott som ska avhandlas också. Emmas fall ska upp den 14-15 november tror jag.
 
Ska verkligen prova att lägga det här åt sidan tills det är dags, och koncentrera mej på andra saker som jag borde.
 
Ska ta hem några fina snäckor från Mallorca åt dej Emma, och du finns föralltid med oss. Kanske du finns där uppe bland molnen när planet lyfter..jag hoppas verkligen det.

Kommentarer
Postat av: Marie

det blir nog bra de, tror jag....att de säkerställer att en och samma får ha hand om hela alltet! Känns liksom....övertygande tycker jag!!! Att de ska bli en så hård dom som möjligt...i detta landet.... Under tiden får du försöka så gott det går att ägna tiden åt sådant du tycker om att göra, nu när du vet vilka datum det blir.
Ha det bäst på Mallis<3

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-06-01 @ 17:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0