Tillbaka på ruta ett

Jag har bara velat att det skulle hända något, jag har väntat och väntat. Nu när det händer något så revs allt upp igen. Jag har snart slitit ut golvet för jag bara vandrar runt här. Kan inte koncentrera mej på någonting. Ska jag försöka tvätta så glömmer jag tvättmedlet, jag har rivit ut allt ur kylskåpet och skurat det, men nu står allt i en enda röra här.
Jag trivs ingenstans, vart jag än är så vill jag bara därifrån, har svårt att sova, kommer knappt ihåg att ordna mat och det kryper i hela kroppen. Konstigt hur det kan bli.
 
Har pratat med min advokat idag, och det verkar iallafall inte som det kommer att ta flera månader innan det blir rättegång. Det blir nog inom en snar framtid, och det är väl bara att ställa in sig på att det kommer att vara såhär igen tills den är avklarad och "domen" har fallit.
 
Har läst polisutredningen och ja, vad tänker man med när man kör upp på trottoaren och kör fullt blås bakom fyra unga tjejer. Man måste väl kunna räkna ut att det ska sluta illa. Dom har kunnat fastställa att han körde bakom dom ett tag på trottoaren innan han körde på Emma. Jag kan inte beskriva i ord vad jag känner och tycker ens. Men det känns som rena avrättningen. Varför kunde han inte bara köra förbi och låta dom vara???
 
Emma du var värd ett bättre öde än det här. Vilken totalt meningslös död. Varför ska en ung, levnadsglad flicka med hela livet framför sej behöva komma i vägen för en sån idiot? Nej, jag förstår det inte, och kommer aldrig att förstå.
 
Nu ska jag försöka få nån ordning här, sen dra på skorna och vandra ut med hundarna ett tag så jag spar på köksgolvet, och i morgon åker jag och tittar på Bruce Springsteen. Hoppas att jag kan tänka på nåt annat en liten, liten stund iallafall. Men tankarna kommer och går som dom vill, dom är inte så lätta att styra...och du Emma, du finns alltid med i dom.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria Roselin

Älskade älskade vän! Det var ett tag sen jag var in och läste här och skrev någon kommentar... Har haft så fullt upp i mitt eget liv och jag skäms att vi inte hörts på så länge... Men du vet vad jag gått/går igenom så jag vet att du förstår, men jag vill att du ska veta att jag tänker på er så ofta, och så fort jag mår lite bättre och känner mig starkare ska jag komma upp till dig.
Förstår att allt rivs upp igen nu, och det kommer det att göra många många gånger än... Det är så fruktansvärt onödigt det som hänt, som du skriver, hon hade hela livet framför sig...
Som fick lämna sina nära och kära kvar med denna tunga outhärdliga sorg, ett ögonblicksverk som är oåterkalleligt... Av en dumdristig idiot som uppenbarligen inte besitter varken ånger eller empati! Må han få det hårdaste straffet som går! Inte för att det hjälper, och ni kommer inte må bättre och får inte tillbaka Emma, men ändå. Men han får sitt straff tids nog, jag tror på karma...
Komihåg att jag finns här❤ Snart mår jag bättre hoppas jag, då kommer jag. Kram

Svar: Maria, inte ska du skämmas. Jag har en telefon jag med och kunde ha ringt. Tänker ofta på dig med, och jag vet att det finns fler än jag som brottas med saker. Men det är tydligen svårt att komma sig för att lyfta på luren och slå en signal...Det har verkligen rivits upp..mer än jag kunde ana. Men bara man kan lägga det rättsliga bakom sej så har man ju fått ett avslut på ännu en sak som man måste igenom. Svackor kommer säkert att komma då och då, men dom blir nog lättare och inte så djup med tiden. Jag ska nog bita ihop och fixa det här oxå...och jo jag vill att han får ett hårt straff. Man ska inte köra ihjäl barn på det här sättet utan att det händer nåt!! Vi hörs snart vännen. Kram
Ulrika Hansback

2013-05-02 @ 18:53:48
Postat av: Marie

Gör så ont att läsa.... Alltså.....livet är inte lätt när man mister en av dem som betyder mest av allt.... och man kastas fram och åter.... Man blir tömd på energi... Dessutom ska ni behöva dras med all ilska och avsky som känns så tydligt när man läser... Ulrika Ulrika .... Kram!!!

Svar: Ja du Mari, du om nån vet ju hur det känns att förlora det käraste. Nu påverkade det här efterlängtade åtalet oss mer än vi kunnat tro..men inget ont som inte har något gott med sig. Det ska bli väldigt skönt att ha det rättsliga bakom sej, så man kan ägna sej åt det man ska, sörja Emma och hitta tillbaka till ett nytt "normalt" liv. Kram
Ulrika Hansback

2013-05-02 @ 21:12:10
Postat av: ersboda bo

har suttit och läst kommentarer !! hur vet ni vad den där joni känner egentligen hur vet ni att han, som ni säger "inte besitter varken ånger eller empati" hur vet ni det hur vet ni hur han sover på nätterna hur vet ni vad han tänker på egentligen vet ingen annan än han själv hur dåligt han mår egentligen och jag kan för 110% säkerhet säga att han mår inte bra har känt honom i 4-5 år han berättar saker för mig tex, hur dåligt han mår men han visar de inte ,, ingen av er känner honom ni vet bara vad han har gjort och dömer honom för de har ni alltid gjort innan han ens hade gjort nånting då var de för han var inflyttat finne i lillhärdal sveriges mest inavla by där alla e släkt med alla .. så ni har säkert pratat ihop er i er lilla by så att han ska få högst straff som möjligt men han kanske inte bryr sig vad han får för straff han kanske går och väntar hela dagarna på att nån ska ta ihjäl honom för han kanske inte vill leva helt enkelt ?

Svar: En sak vet jag säkert..oavsett vart du flyttar, Lillhärdal eller vilket annat ställe som helst, så väljer man själv hur man blir bemött. Jag är också inflyttad och jag har aldrig märkt att jag inte skulle vara accepterad för att jag kommer från ett annat ställe. Min erfarenhet är att det bor många underbara människor här och jag vet flera som har försökt stötta och hjälpa även Joni, men han kanske helt enkelt inte ville, vad vet jag? Skulle han inte må dåligt när han har dödat en annan människa, då vore han inte mänsklig, men återigen tror jag att den attityd man visar utåt, den blir man dömd efter. Det var ju inte precis första gången han körde crossen fort och vårdslöst, och självklart reagerar folk. Det är ingen som har pratat i hop sej vad jag vet. Folk har väl bara vittnat om vad dom har sett. Och jag kan "för" 110% säkerhet tala om att det är fler än Joni som mår skitdåligt och har problem med livslusten numer.
Ulrika Hansback

2013-05-03 @ 11:00:56
Postat av: Marielle Björling

ersboda bo :Här är det då ingen som pratat ihop sig. Man reagerar och agerar helt på egen hand.
Jag bor i Sveg och känner inte ens den här drabbade familjen. Som alla andra normalt fungerande människor går vi på egen kraft och sunt tänkande, som vilken omtänksam medmänniska som helst. Ja en del då iaf.
Man får ta konsekvenserna av sitt handlande. Punkt slut. Och Emmas familj får leva med den tyngsta av förluster man kan tänka sig. Och ja, då är det lätt att man dömer någon för det den gjort, helt naturligt.

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-05-20 @ 16:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0