Väntan

Lilla Emma. nu är rättegången över. Det var näst efter din död det jobbigaste jag varit med om. Att höra på vilka fruktansvärda skador som han tillfogade dig var så hemskt, även om jag läst om dom förr så var det svårt att höra. Ingen får göra ens älskade barn något sådant, ändå hände detta. Jag har inte fått några svar på hur det kunde hända...ingenting!! Skulle vilja skriva så mycket och få ur mej en massa tankar och känslor som finns inuti, men jag kan inte nu..allting bara snurrar i skallen. Det var så mycket som revs upp på nytt igen. Jag tycker att livet numer består av att vänta, vänta på än det ena, än det andra? Och nu kan vi bara vänta till den 10 december och se vad resultatet blir. Vad var ditt liv värt i deras ögon? Älskade Emma vi saknar dej så!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Styrkekramar i massor till er <3

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-11-20 @ 11:46:16
Postat av: Helena i Mågas

Huvva! Hemskt det här. Har "hängt me" på avstånd under dom här dagarna å läst osv. Hoppas det finns nån rättvisa i den här världen så han blir straffad nu för att han har förstört livet för en hel familj <3 styrkekramar!

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-11-21 @ 07:32:47
URL: http://luzzis.se
Postat av: Chatrine

Tusen kramar Ulrika

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-11-21 @ 19:13:43
Postat av: Anselm & Hjördis

Många varma tankar och kramar till er......

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-11-22 @ 09:04:00
Postat av: Karin Persson

Det är fruktansvärt det ni nu går igenom. Och denna maktlöshet när vad jag förstått den skyldige bara vrider och vränger på sanningen och det är så synd om honom. I vårt rättsamhälle är inte ett människoliv värt något. Jag har gått igenom samma sak med att allt ska rivas upp igen efter ca 15 månader och sen får den skyldige inget straff. Hoppas innerligt att så inte är fallet denna gång. Lider med er. Tänker på er. Kramar

Svar: Man får verkligen återuppleva det fruktansvärda igen. Mår sämre nu än innan. Mycket tankar och funderingar!Nu vänta på dom, sedan om det överklagas så blir det ny lång väntan. Känns som en mardröm som aldrig tar slut. Och det gör den väl inte heller, Emma får vi aldrig tillbaka.. Vad som än händer. Ja Karin, Du vet ju hur det är..tyvärr. Kram
Ulrika Hansback

2013-11-24 @ 17:40:15
Postat av: Liss Strømmesen

<3 <3 <3

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-11-25 @ 12:08:32
Postat av: Annica

Tankar från mig till er! Det stockas i halsen när jag bara tänker tanken på vad du/ni måste uppleva. Inga ord kan skänka den tröst vi vill ge er. Väntan är outhärdlig. När man dessutom inte ens får vänta på något som skänker tröst och glädje är allt ändå tyngre. Kram till dig Ulle och din familj <3

Svar: Hej Annica. Ja fy man lever i en mardröm. Minns knappt hur det är att ha ett normalt liv.... Allt som hänt sen Emma dog är som en dålig film som aldrig tar slut. Och som du skriver.. En ständig väntan, men utan bra slut. Vill väl mest ha ett avslut på allt som har med det rättsliga. Måste få ett avslut på det för att komma vidare på nåt sätt. Keam
Ulrika Hansback

2013-12-06 @ 10:16:33
Postat av: Ingela

Varma tankar och kramar till er! Önskar att man kunde vrida klockan tillbaka.Kram Ingela i Norrköping.

Svar: Tack så mycket för din omtanke. Ja tänk om man kunde spola tillbaka och göra om...
Ulrika Hansback

2013-12-19 @ 16:31:27
Postat av: Lotta

Har just läst om er och Emma. Sitter och gråter och skulle gärna ta en del av er sorg för att underlätta för er. Skickar er en varm kram/Lotta

Svar: <3 tack för kramen. Att människor som man inte känner tar sig tid att sätta sig och skriva, det värmer väldigt mycket. Kram
Ulrika Hansback

2013-12-19 @ 16:35:48
Postat av: Robin

Hej!
Jag känner inte er men när jag läste om allt detta som hänt så berörde det mig otroligt..

Tycker det är så fruktansvärt hemskt att jag inte ens kan föreställa mig om det skulle hända min egen dotter.
Jag läste också idag om rättegången och det är inget annat än förjävligt och fruktansvärt..

Så jag ville iaf skriva och önskar er alla lycka till med allt, och kanske skänka er lite styrka.
Ge aldrig upp, även hur hemskt det än kan bli!

/Robin

Svar: Tack Robin för dina fina ord. Att förlora ett barn är fruktansvärt. Och att förlora ett barn på detta sätt och ingen ställs till svars är fruktansvärt. Vi hade hoppats att få ett avslut i och med rättegången, men nu blev det inte så. Vi kämpar vidare. Emmas liv var värt så mycket mer än detta. Kram
Ulrika Hansback

2013-12-19 @ 17:50:15
URL: http://javlamusik.wordpress.com/
Postat av: Anna

Styrkekramar till ER. Jag arbetar som polis och blir alltid lika illa berörd och ledsen när någon måste utstå det ni gör genom att ha förlorat er lilla flicka. Att mannen blir friad är ett hån, tyvärr upplever jag ofta i mitt yrke att gärningsmän blir oförklarligt friade vid en förhandling. Vänlig hälsning Anna

Svar: Hej Anna. Tyvärr är det långt ifrån bara vi som upplevt något liknande. Har varit i kontakt med flera som känner sig helt överkörd av rättsamhället. Det känns lite som att dom enda som skyddas av lagen är dom som bryter mot den.Jag har en tro på att man måste börja i rätt ände. Ta tag i ungdomar som börjar halka snett innan det går för långt. Säkert mycket lättare sagt än gjort, men tänk så mycket alla kunnat vinna på det. Kanske man kunde förhindra någon att förstöra livet för både andra och sig själva.
Jag hoppas att det leder till någonting gott Moas brev, hoppas kan man alltid. Kram
Ulrika Hansback

2013-12-20 @ 14:18:22
Postat av: Robin

Det är bra att ni fortsätter kämpa, ge inte upp!
Jag tror ni får min mail här när jag kommenterar så behöver du prata eller annat stöd så får ni gärna skriva!
Styrke kramar till er!

Svar: <3
Ulrika Hansback

2013-12-23 @ 21:48:39
URL: http://javlamusik.wordpress.com/
Postat av: Jeanette

Mange varme klemmer til dere

Svar: <3
Ulrika Hansback

2014-01-03 @ 20:28:54
URL: http://jeakar.blogspot.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0