Två långa år

Hej Emma min älskade unge. Det var hemskt länge sedan jag skrev här. Jag har inte riktigt haft lust att skriva, det blir liksom bara samma och samma. Du vet ju hur mycket jag saknar dig, ja hur mycket vi alla saknar dig!! I morse när jag vaknade så tänkte jag att i år blir det säkert lättare än förra året den här dagen. Men precis som förra året så visste jag exakt vad jag gjorde för två år sedan varenda klockslag. Tom kvällen före, den 20/8 visste jag. Du kom hem vid 20, jag hade sparat smulgubbar åt dig som jag plockat hos Jenny och Torbjörn. Dom var så himla söta och goda. Vi skulle titta på Dallas som spelat in nya avsnitt. Vi satt på varsin köksstol och tittade eftersom vi hade sålt soffan och inte fått den nya. Du längtade efter att vi skulle få den minns jag. Men du fick aldrig prova den. Du var lite mörkrädd när du skulle lägga dig, och myslampan i köket var trasig, så jag bytte den så det inte skulle vara så mörkt åt dig. Det var så konstigt, för ett år senare så slocknade glödlampan i samma lampa precis samma datum. Jag hade hoppats att den skulle slockna även i år, men det gjorde den inte.. Vet du Emma, Tarras börjar bli gammal nu. Han snarkar och fiser, är stel i kroppen och det syns att han börjar bli till åren. Kommer du ihåg när du var 3 år och vi hade just hämtat Tarras. Du och han var alltid på upptäcktsfärd på tomtabacken. En dag var ni puts väck, ni fanns inte på gården. Pappa spårade er i snön. Han hittade er nere på ängen bakom huset där ni hade ramlat ner i ett hål( någon hade trampat genom skaren med sin fot) och där satt ni båda två och tog er inte loss. Inom en snar framtid kommer nog Tarras till dig, då får ni fortsätta med era upptäcktsfärder. Tänk..två långa år har gått sen vi träffade dig sist. Du är saknad varje dag, varje minut och varje sekund. Jag hoppas du finns med oss, att du tittar till oss och att du har det bra där du är. Vi kommer efter när det är våran tur. Jag är inte rädd för att dö, jag vet ju att jag får träffa dig då. Men först måste jag göra klart här. Puss och kram älskade, saknade unge.

Kommentarer
Postat av: Thomas i Sveg

Hej, ja det var ett tag sedan du skrev, kikar in då och då för att se om du haft några tankar att skriva ner, men jag ser att du är som jag, har perioder då det inte finns kraft och inspiration, men så är livet och jag uppskattar när du delar med dig av dina tankar och även sorgen och saknaden!

Tiden går fort även i sorg, men saknaden blir man nog aldrig kvitt, tankarna på hur det skulle varit om det där hemska aldrig hänt och så, jag vet det inte ur samma perspektiv som du men ändå av saknaden efter nära och kära, men man ska helt enkelt inte överleva sina barn och tanken på att mista någon av de mina är näst otänkbar!

Hoppas ni reder er i alla fall och att Terras får ett lugnt och värdigt slut när det är dags, så att han kommer till Emma med allt sprall i kroppen han bara kan!

Du klarar det här och det är dags när det är dags, det finns de här som behöver dig länge ännu, men jag är säker på att Emma kikar in då och då och ser hur ni har det!

Kram
Thomas

Svar: <3
Ulrika Hansback

2014-08-26 @ 03:23:30
Postat av: Anonym

Äntligen ett nytt inlägg...jag vet inte hur många ggr jag kollade och läste äldre inläggen. Tänker på er och undrade i min egen film varför inte man kanspola tillbaka den. De har det bra o kollar på oss och är alltid med oss.

Svar: <3
Ulrika Hansback

2014-08-26 @ 20:32:28
Postat av: siv


Svar: <3
Ulrika Hansback

2014-08-30 @ 13:40:11
Postat av: Anna

<3

Svar: <3
Ulrika Hansback

2014-08-31 @ 22:11:40
Postat av: Lina Andersson

<3

Svar: <3
Ulrika Hansback

2014-09-26 @ 20:41:30
Postat av: Anonym

Har åxå en ängel som heter Emma och omkom i en olycka i nästan samma ålder...

Svar: Hej! Har missat din kommentar, därav sent svar. Usch så hemskt att du/ni också mist ett barn. En Emma ni med...Är det länge sedan? Sorgen förändras men den finns alltid med en. På fredag är det 3 år sedan våran Emma rycktes i från oss.. Varm kram till dig!!
Ulrika Hansback

2015-05-11 @ 21:22:03
Postat av: Thomas

Hej igen, såg att grabben får fängelse och det känns bra att höra, dock ett alldeles för milt straff, dock bättre än inget alls och att han helt kommer undan, så jag ville bara kasta in en blänkare att vi här i huset tänker på Emma och er andra, ganska ofta faktiskt... blir ju så när man själv är förälder själv men jag vet att många andra tänker på er också.

Kram till er alla och en extra tanke på Emma <3

Svar: Tack så mycket! Har missat din kommentar därav sent svar. Ja bättre än inget, men visst är det "billigt" att ta en ung människas liv och förstöra så många andras liv...saknar henne så otroligt mycket trots att det gått 3 år på fredag. Sorgen förändras men finns alltid med en. Tack för omtanken!
Ulrika Hansback

2015-05-27 @ 17:21:23
Postat av: Mikael

Hejsan!

Jag följde denna blogg i början av händelsen väldigt mycket (skrev dock inget), nu har jag inte följt den på ett bra tag. Den här händelsen gjorde stor påverkan på mig och berörde mig mycket. Än idag, mer än tre år efter så tänker jag fortfarande på er, hur ni har det, och på Emma som fick livet tagit ifrån henne alldeles för tidigt. Jag kan aldrig föreställa mig hur ni har det men jag hoppas att ni ändå kan känna nån lycka i livet. Jag känner mig så bortskämd att tillbringa tid med min underbara dotter när jag vet det finns föräldrar som endast har minnet kvar av sin. Ni ska veta att det finns människor i landet som tänker på er och Emma är inte bortglömt! Jag är säker på att Emma nu kollar ner på er längtar efter er när er tid är kommen.
God jul på er alla fyra!!

Kramar
Micke

Svar: Tack så mycket för dina fina ord. Nu har påsken hunnit passera så du ser hur ofta jag är in här.. I början hade jag stort behov av att skriva av mig, men med tiden så har det förändrats. Visst kan vi skratta, känna lycka och vara glada, men ändå är livet Förevigt förändrat. Jag tänker på Emma många, många gånger på en dag. Mitt hjärta har ett speciellt rum som bara tillhör henne. Där finns alla minnen av dom allt för få år vi hade lyckan att få ha henne hos oss. Saknar henne varje sekund, och det kommer jag, eller rättare sagt vi, alltid att göra! Kram. PS njut av varje sekund med din dotter!!
Ulrika Hansback

2015-12-03 @ 21:07:48
Postat av: Erik

Hej, jag hörde dokumentären i P3 och kände att jag ville läsa lite mer och hittade då den här fina bloggen. Många tårar blev det och jag känner att den hjälpt mig genom att påminna om att vi bara har ett liv här på jorden och att det gäller att ta vara på varje dag. Tack för att ni ställde upp och kram!

Svar: Så sant! <3.
Ulrika Hansback

2016-10-16 @ 20:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0